Starbucks хувьцаа
Instrument:STARBUCKS |
Хөрөнгийн арилжааны данс нээ!
Starbucks бол дэлхийн хамгийн том кофе хаус сүлжээнүүдийн нэг юм. Тус компани нь өөрийн тусгай брэнд кофе болон бусад ундаа, хүнсний төрлийг жижиглэнгээр борлуулж, борлуулж, хангаж өгдөг. Starbucks-ийг Жерри Болдуин, Зев Сигл, Гордон Боукер нар 1971 онд байгуулсан бөгөөд төв нь АНУ-ын Вашингтон, Сиэтл хотод байрладаг.
Тус компани нь кофены соёлын хоёр дахь давалгаанд хувь нэмэр оруулсан гавьяатай юм. Starbucks бол 70 гаруй оронд үйл ажиллагаа явуулдаг үндэстэн дамнасан компани бөгөөд 30000 гаруй салбарүүд нь гайхамшигт ногоон лусын дагинаар чимэглэгдсэн байдаг. Старбаксын анхны кафе сүлжээний хувьд шарж кофены шош болон холбогдох кофены тоног төхөөрөмжийн худалдаа эрхэлдэг байв.
Чанар нь үргэлж компанийн ялгарах хүчин зүйл байсан бөгөөд энэ нь үйлчлүүлэгчиддээ үнэнч шударга байдлыг өдөөж байв. Кафены замаар явах санааг тус компанийн ажилчдын нэг Ховард Шульц гаргасан бөгөөд тэрээр Итали руу аялах үеэр кофены баарны соёл, романтик байдалд автжээ.
Шульц Старбаксын ирээдүйн кафе гэдэгт итгэлтэй байсан боловч ажил олгогчид нь энэ төсөөллийг хуваалцсангүй. Дараа нь Шульц өөрийн Starbucks кофе зардаг Il Giornale нэртэй өөрийн кафе байгуулжээ. Энэ бол шууд цохилт байв. Старбаксын бөөний худалдаа нь өрсөлдөгчдөөсөө амттай кофе худалдан авагчдын сонирхлыг татах болсноор хүнд хэцүү цаг үе тулгарч эхэлсэн.
Компанийг үүсгэн байгуулагчид Starbucks брэндийн дор бизнесээ нэгтгэсэн Шульц компанийг зарж эхлэв. Тэрбээр цайны газрын үзэл баримтлалыг түрэмгий байдлаар баримталж байсан бөгөөд үлдсэн хэсэг нь түүх юм. Тус компани 1992 оны 6-р сарын 26-ны өдөр олон нийтэд нээлттэй болж, SBUX тэмдгийн дор арилжаалагддаг NASDAQ Global Select зах зээлд жагсчээ. Хувьцаа нь Рестораны үйлдвэрлэлийн хүрээнд Хэрэглэгчийн мөчлөгийн салбарт ордог.
SBUX хувьцааны түүх
SBUX IPO-ийн үнэ $ 17 байсан боловч хуваагдал ба ногдол ашгийн орлогыг тохируулбал $ 0.18 байна. Тус компани түүхэндээ 6, 2-оос 1-ийн хувьцааны хуваагдлыг хийсэн бөгөөд хамгийн сүүлийнх нь 2015 оны 4-р сарын 9-нд гарсан. SBUX үнийн график нь эерэг чиглэлийг голчлон хадгалсан компанийг харуулдаг. Энэ зууны төгсгөлд асар их тэлэлт хийснээр хувьцааны ханш 2002 оны эхээр 5 доллараас 2006 оны эцсээр 20 доллар болж өсчээ.
2007 оны орчимд компани нь ашгийн төлөө чанарыг золиосолж, 2008 оны эдийн засгийн уналтын үр дагавартай зэрэгцэн SBUX 2009 оны 1-р улиралд 5 доллараас доош түвшинд хүрч унав. Компанийн бүтцийн өөрчлөлтийн дараа тогтвортой чанарт анхаарлаа хандуулахын тулд Дэлхийн эдийн засгийг сэргээж буй SBUX нь урт хугацааны өсөлтийн чиг хандлагыг эхлүүлж, 2019 оны 7-р сард хувьцаа түүхэндээ байгаагүй дээд хэмжээнд хүрч, 100 доллараас доогуур түвшинд хэвлэв.
Коронавирусын цартахлын улмаас дэлгүүрүүд хаагдахад 2020 он хувьцааны хувьд сүйрэлтэй байсан боловч дэлхийн эдийн засаг дахин нээгдэж эхлэхтэй зэрэгцэн анхны ханш 55 доллар орчим унаж эхэллээ. Старбакс 2010 оноос ногдол ашиг тарааж эхэлсэн бөгөөд хямралын үед ч төлбөрөө тогтмол нэмэгдүүлж, хадгалсаар ирсэн.
Starbucks-ийн хувьцааг хэрхэн яаж арилжих вэ
Starbucks-ийн хувьцааг арилжаалахад анхаарах зарим хүчин зүйлийг энд оруулав:
- Хууль тогтоох болон татварын асуудал
Старбакс нь байнгын хяналт шалгалтанд өртөмтгий салбарт ажилладаг. Дэлхийн улс орнуудын засгийн газрууд тоглогчид хэрэглэгчдэд эрүүл бүтээгдэхүүн хүргэхийг эрмэлздэг тул хүнсний үйлдвэр нь хамгийн хууль ёсны салбар юм. Энэ нь Starbucks цэсээ байнга шинэчлэхийг шаардаж магадгүй бөгөөд ингэснээр алдартай бүтээгдэхүүнийг хасах болно. Старбакс нь үндэстэн дамнасан, дэлхий даяар томоохон ажил олгогчийн хувьд олон улсын харъяалал бүхий татварын янз бүрийн түвшинд эмзэг байдаг бөгөөд энэ нь доод шугамд ихээхэн нөлөөлж болзошгүй юм.
- Шинэ бүтээгдэхүүний танилцуулга
Хэрэглэгчид ихэвчлэн хүнсний хэрэглээний чиг хандлагыг өөрчилдөг бөгөөд Starbucks нь хэрэгцээгээ тасралтгүй хангах хэрэгтэй. Компани нь баярын амт, орон нутгийн хоолыг байнга санал болгодог боловч хамгийн сүүлийн үеийн хүнсний технологийн давуу талыг ашиглахын тулд илүү нарийхан бүтээгдэхүүнийхээ төрлийг нэмэгдүүлэх боломжтой юм. Олон жилийн туршид Starbucks-ийн амжилтыг хит бүтээгдэхүүнүүд дэмжиж ирсэн бөгөөд энэ нь цаашдын өсөлтийн ухаалаг стратеги хэвээр байна. Гэсэн хэдий ч шинэ бүтээгдэхүүнүүд олны анхаарлыг татахгүй бол хөрөнгө оруулагчид SBUX хувьцааг шийтгэж магадгүй юм.
- Тэмцээн
Starbucks брэндийг өндөр түвшинд хүлээн зөвшөөрч, үйлчлүүлэгчдэд үнэнч байдаг ч олон газрын хүчтэй өрсөлдөөнтэй тулгардаг. Олон тооны орон нутгийн кофены газрууд Starbucks-тэй харьцуулахад хямд үнэтэй бүтээгдэхүүнийг санал болгодог. Цаашилбал, McDonalds, Dunkin Donuts зэрэг үндэстэн дамнасан компаниуд нь Старбакын зах зээлд эзлэх хувь хэмжээнд болон олон улсын хэмжээнд томоохон аюул занал учруулж байна. Starbucks-ийн бүтээгдэхүүнүүд өндөр үнэтэй байдаг бөгөөд энэ нь өрсөлдөгчид нь хөгжиж буй зах зээл дээр эсвэл эдийн засгийн хямралтай үед ч түрэмгий байдлаар худалдан авахад түлхэц болно.
- Орлогын тухай тайлан
Старбаксын санхүүгийн жилийн хуанли аравдугаар сараас есдүгээр сар хүртэл үргэлжилнэ. Компани нь хөрөнгө оруулагчдыг бизнесийн эрүүл мэндийн байдалтай нь уялдуулах зорилгоор улирал, хагас, жилийн тайланг гаргадаг. Анхаарах хамгийн чухал хэмжүүрүүд бол АНУ, Хятад дахь ахиц дэвшил (тэдний хамгийн чухал зах зээл), нийт орлого, шинэ дэлгүүрүүд нээгдсэн, дэлгүүрүүд хаагдсан, мөн бэлэн мөнгө орно. Эерэг тайлан нь ихэвчлэн SBUX хувьцааны эрэлт хэрэгцээг өдөөх боловч сөрөг тайлан нь үнэт цаасны үнэ буурахад хүргэдэг.
Яагаад Starbucks-ийн хувьцааг AvaTrade MT5 дээр арилжаалдаг вэ
- Олон улсын харьяалалтай олон улсын зохицуулалт бүхий шагналт, нэр хүндтэй брокер
- Хөшүүрэг бүхий арилжаа, өрсөлдөөнт тархалтад нэвтрэх
- Starbucks-ийн хувьцааг богино хугацаанд зарах чадвартай
- AvaSocial-тэй нийгмийн худалдаа эрхэл
- WebTrader, MT4&MT5 зэрэг хүчирхэг арилжааны платформуудын сонголт
- ZuluTrade, DupliTrade зэрэг арилжааны автоматжуулсан програм хангамж
- AvaTrade эрсдлийн менежментийн шийдэл болох AvaProtect™ руу нэвтрэх
- Зах зээлийн дэвшилтэт дүн шинжилгээ хийхийн тулд Trading Central-ийг ашиглана уу
AvaTrade дээр SBUX арилжаагаар өдрөө эхлүүлээрэй. Одоо худалдаа хий!
Starbucks хувьцааны талаархи түгээмэл асуултууд
- Би яагаад Starbucks-ийн хувьцааг арилжаалах ёстой вэ?
Дэлхий даяар үйл ажиллагаа явуулж, 32,000 гаруй жижиглэн худалдааны дэлгүүрүүдээр үйл ажиллагаагаа явуулдаг Starbucks бол дэлхийн хамгийн алдартай кофены сүлжээ юм. Дэлхий дээр Starbucks-ийг олохгүй цөөхөн хэдэн газар байдаг бөгөөд энэ брэндийг хүлээн зөвшөөрсөн нь компанид үнийн хүчтэй эрх мэдэл олгосон юм. Хувьцааны хүснэгтийг хурдан харах нь Starbucks-ийн хувьцаа олон нийтэд нээлттэй арилжаалагдах цаг хугацааны туршид өсөх хандлагатай байгааг харуулж байгаа бөгөөд энэ нь чиг хандлагыг дагаж мөрдөх арилжааны стратеги хийхэд тохиромжтой сонголт болж байна. Жижиглэнгийн кофены борлуулалтыг хялбархан ойлгодог тул Старбакст үйл ажиллагаа явуулж буй компани нь бизнесээ эрхлэхийг хүсдэг.
- Старбакс бол арилжаа хийхэд хамгийн тохиромжтой хүнсний үйлчилгээний хувьцаа мөн үү?
Хүнсний үйлчилгээний салбарт дэлхийн олон брэндүүд байдаг бөгөөд тэдний дунд Starbucks үргэлж онцгой байр суурь эзэлдэг. Энэ нь заримдаа бүлгийн хамгийн хүчтэй хувьцаа байдаг бол бусад нь хоцрогдсон байж магадгүй юм. Эдгээр тохиолдолд богино хугацааны борлуулалт нь мөн тодорхой хугацаанд сайн ажиллах боломжтой байдаг. Зах зээлийн нөхцөл байдал байнга өөрчлөгдөж байдаг тул Starbucks нь тухайн бүлгийн арилжаа хийхэд хамгийн сайн хувьцаа байж чадахгүй, гэхдээ урт хугацааны туршид чиг хандлага ажиглагдах хандлагатай тул худалдаачин энэ хувьцааг үргэлж ажиглаж байх нь зүйтэй юм.
- Starbucks-ийн хувьцааг арилжаалах хамгийн сайн стратеги нь юу вэ?
Старбаксын хувьцааг арилжаалах үед хувьцааны чиг хандлага нь чиг хандлага эсвэл эрч хүч стратеги нь сайн ажиллах боломжтой байдаг. Хувьцаа нь тодорхой хугацаанд баригдсан хэвээр байсан бөгөөд эдгээр хугацаанд нэвтрэх цэгүүдэд дэмжлэг, эсэргүүцлийн түвшинг ашиглах нь хамгийн сайн стратеги юм. Старбакс бол хэрэглэгчдийн зан төлөвөөс хамааралтай хүн тул энэ нь үндсэн хүчин зүйлийг ажиглах нь арилжааны байр суурийг тодорхойлоход ихээхэн тус болно. Starbucks-ийн арилжаачид ур чадвар сайтай, арилжааны стратегиа хэзээ ч өөрчлөхөд бэлэн байх хэрэгтэй.